Week 43

24 oktober 2015 - Sint Jansteen, Nederland

Deze week is een week van veel regelen. Voor jullie als lezers is deze week niet indrukwekkend. Maar ik schrijf dit om later te kunnen lezen hoe onze vorderingen waren.

Zaterdag 17 oktober.  We worden wakker om 08.00 uur. Dounja gaat vandaag winkelen naar Tilburg met haar dochter. Ik zal vandaag beginnen met het huis aan kant te krijgen. Stofzuigen , dweilen ,wc’s en badkamer schoonmaken. Ik ben tevens alvast aan het oefenen voor over een maand in Viska Gården. We willen toch nog ons best doen om aanstaande dinsdag een goede beurt te maken voor de bezichtiging. Ik ben toch wel een paar uren bezig. Om 19.00 uur komt Dounja thuis. Ze neemt een zak voorgebakken friet mee. We moeten toch de smaak van de frikadellen goed tot ons nemen.We doen niet veel meer. ’s Avonds is er Ik Vertrek op tv. Maar we halen het einde niet. Moe gaan we rond 22.00 uur naar bed.

Zondag 18 oktober. Opnieuw is het 08.00 uur dat we wakker worden. We gaan verder waar we gisteren gebleven waren. De keuken moet nog schoongemaakt worden. Dounja gaat de papieren uitzoeken welke we in de auto met ons mee moeten nemen om ze direct bij de hand te hebben. Ik ga het laatste eten wat nog in de tuin staat eruit halen. Met de rief door de grond. Het ziet er weer netjes uit. Ik kijk ’s middags naar Heerenveen- Feyenoord. 2-5. Mooie wedstrijd.We gaan straks naar mijn broer op visite. Maar ik krijg een appje. Niet goed afgesproken. Hij verwachtte ons ’s middags en ik dacht ’s avonds te gaan. We zullen mijn broer volgende week zondag voor de laatste keer zien.We eten de wortelen die ik ’s middags uit de tuin heb gehaald. Hierna doe we niets meer. Ook lekker.

Maandag 19 oktober. Om 07.00 uur liep de wekker af. Pfff. Weeral  vroeg eruit. We gaan naar Amsterdam.  We krijgen nog wat informatie van VisitSweden voor onze emigratie en toekomstig verblijf in Zweden. We wachten totdat we zeker weten dat de files overal weg zijn.  Rond 09.30 uur  vertrekken we. Om 12 .00 uur komen we aan. Ze blijkt thuis te zijn en een vrije dag genomen te hebben. De collega’s bij VisitSweden nemen contact met haar op. Ze was ons vergeten. Ze kan ons gelukkig bij haar thuis ontvangen. Het zou toch wat zijn 2 en een half uur voor niets gereden te hebben. We krijgen heel veel nuttige informatie van haar.Rond 15.00 uur rijden we naar Dounja haar tante in Noordwijk. We zijn een aantal jaren geleden ook bij haar geweest. We hebben toen bij haar geslapen. Op een luchtbed. En vervolgens zijn wij onze pomp vergeten mee terug te nemen. Die kunnen we nu mee terugnemen. Nogmaals afscheid nemen. Rond 20.00 uur zijn we weer thuis. Het was weer een vermoeiende dag.

Dinsdag 20 oktober. We staan om 07.00 uur op. Straks om 11.15 uur is de bezichtiging van het huis. Ik heb ontdekt dat er wat beschadigingen aan een kozijn is. Even schuren en een likje verf erover. Of het nu wel of niet verkocht zal worden,zou ik dit toch al hebben moeten doen. We ruimen nog wat op en gaan om 11.00 uur boodschappen doen. We vernemen later dat de mensen positief zijn en er misschien wel eens een bod zou kunnen komen. Vi  håller tummarna(We duimen). Voor de rest van de dag weer wat zaken regelen. Het blijkt dat wanneer ik naar Vodafone bel dat onze telefoons reeds op de nieuwe eigenaren staan. We zijn dus nu op kosten van de nieuwe eigenaren aan het bellen en internet aan het gebruiken. Oeps hihi. De nieuwe eigenaren zullen hoogstwaarschijnlijk ook niets weten. We hadden met hun al afgesproken dat als dit zich voor zou doen het bedrag boven onze bundels zouden verrekenen. Een dag om weer wat te bekomen.

Woensdag 21 oktober. Dounja heeft vandaag nog een afspraak met iemand in de Korenbeurs. Afscheid nemen van haar. Dounja heeft daar gewerkt in de keuken. Zo kan ze ook gelijk de mensen aldaar een handje geven. Ik pak weer dozen in. Ik haal wat lampen van het plafond. In de slaapkamers op de 2e verdieping , de overloop en in de gang is geen licht meer aanwezig. In de wc beneden hangt nu een klein lampje. Het wordt nu echt leger in huis. Wanneer Dounja thuiskomt,gaan we verder met dozen inpakken. Kasten zijn leeg. Naarmate het steeds dichterbij komt,raken we steeds meer onder de indruk van hetgeen gebeurt gaat. Ons lichaam laat nu regelmatig merken door bv pijntjes dat er iets staat te gebeuren.

Donderdag 22 oktober. Nog precies 1 week in Nederland. We hebben de wekker op 07.30 uur gezet. Om 09.00 uur komt er iemand van de Wooncoach voor een vervolggesprek. Zij gaan voor ons ons huis verhuren wanneer het nog niet verkocht is. We hebben nog niets vernomen van een eventueel bod voor het verkopen van ons huis.’s Middags moeten we naar de notaris voor verplichtingen rond de aankoop van ons pand.

Vrijdag 23 oktober. We staan om 06.00 uur op. De laatste keer naar BBN. Weer afscheid nemen. Om 9 uur even naar huis. Daarna vertrekken we naar Terneuzen. We hebben gisterenmiddag een nummer van de Kamer van Koophandel gekregen. We moeten een zakelijke rekening bij de ING bank openen. Het is daar redelijk druk. We moeten wachten. De vrouw achter de balie helpt ons heel goed. Ze zal de papieren snel doorsturen. We zullen dan binnen enkele dagen het rekeningnummer in de brievenbus vinden.  Jammer. We hadden verwacht deze gelijk te krijgen. Dan konden we direct actie laten nemen wbt het storten van het geld van de Crowdfunding op deze rekening. We gaan nog even langs Het Boertje in Terneuzen voor groente en fruit. Het was voor mij heel lang geleden dat ik daar geweest was. Thuisgekomen eten we een boterham.  Weer zaken regelen via de telefoon. En ja hoor … de wachttijd bedraagt 2 minuten. Weer heeeele lannnnnge 2 minuten.’s Avonds kijken we voor de laatste keer naar de Voice of Holland en Humberto Tan. Bij Humberto komen de finalisten van Heel Holland bakt. Zondag kunnen we de finale nog zien.

1. Eva Behrens:
    24 oktober 2015
    Duizelingwekkend en er komt heel veel kijken zo op het eind. Jullie redden het en rijden donderdag noordwaarts. Wat een belevenis! - Misschien kun je enkele programma's ook daar op tv of de pc bekijken in de toekomst. Maar net zo min als je hier alles uit Zweden kunt zien zal dat wel omgekeerd hetzelfde zijn. Sterkte met de laatste loodjes!!! En grote hoop op verkoop van het huis.
  2. Jo en Monique:
    24 oktober 2015
    Hallo Freddy en Dounja, het begint al op te schieten voor het vertrek naar Zweden, hopelijk komt de verkoop van jullie huis nog rond voor vertrek.
    Goede reis alvast gewenst richting Zweden.
  3. Freddy Lauret:
    24 oktober 2015
    Hey Jo en Monique, We hopen inderdaad dat ons huis snel verkocht zal worden. De sleutel ligt bij de makelaar. :-) Leuk jullie hier te zien. Je hoort direct van mij als ons huis verkocht is. groetjes Freddy
  4. Manuel:
    27 oktober 2015
    Ik wens jullie veel succes. Ik woon in Västernorrland sinds 2 jaar. Ik kom uit west-zeeuwsvlaanderen.
    Ik zou nooit van mijn leven meer terug willen naar NEEderland.

Hopelijk bevalt het jullie ook zo, maar als je van rust en natuur houdt, EN van vrijheid zit je hier perfect. SUCCES!
  5. Freddy Lauret:
    27 oktober 2015
    Hoi Manuel. Leuk dat je reageert. Nog 3 dagen..... Wat er ook gebeurt we willen niet meer terug naar Nederland. :-) groetjes Freddy
  6. Jo en Monique:
    27 oktober 2015
    Goedenavond Dounja en Freddy al iets gehoord over jullie huis of het verkocht is, zou leuk zijn als dit achter de rug is voordat jullie vertrekken. Ik neem aan dat de laatste loodjes het zwaarst zullen zijn. Voor mij is de laatste werkdag voor DOW 15 december.
    Begint al op te schieten. We wensen jullie een goede en veilige reis naar Zweden toe, doe voorzichtig. Groeten uit AXEL
  7. Freddy Lauret:
    27 oktober 2015
    Hoi JO en Monique. We hebben vorige week dinsdag een bezichtiging gehad. De mensen hadden zelf ook een makelaar bij zich. Onze makelaar dacht dat er wel een bod zou komen. Jammergenoeg nog niets vernomen.... Volgende week maandag is weer een bezichtiging. Dus er is aanloop. Hopelijk komt er toch nog wat van........ Het zijn hectische momenten. We slapen beide slecht. Onze woonkamer is een puinhoop. Volle dozen. Verpakte meubels. enz. We zijn op z'n zachtst gezegd niet blij deze dagen. Dat het maar vlug volgende week is. Voor jou lekker afbouwen..... Mijn volgende verhaal komt morgen. groetjes Freddy