Week 41

9 oktober 2015 - Sint Jansteen, Nederland

We zullen de komende weken vele kleine noodzakelijke dingen moeten regelen. Maar tussendoor gaat het leven in Nederland nog steeds verder. We moeten blijven eten. We eten veel rijst. Dounja bakt regelmatig een cake. De kasten moeten leeg. haha

Zaterdag 3 oktober. Dounja heeft een Facebookpagina voor Viska Gården gemaakt. We hebben mensen uitgenodigd om onze pagina te liken. Leuk om te zien dat mensen die we niet kennen nu ons ook gevonden hebben.

Zondag 4 oktober. We doen niets. Ik heb een hele dag voor mijn laptop gezeten en naar de voetbal gekeken. Dounja doet wat boodschappen en onderhoudt Facebook. Heerlijk een dagje ontspanning.

Maandag 5 oktober. Ik doe wat karweitjes in huis en de schuur.  Dounja doet deze week de nodige telefoontjes naar Zweden. Zo oa Skatteverket(De zweedse belastingdienst). We hebben een btw nummer nodig. We hebben deze avond voor de één na laatste keer Zweedse les gehad. Onze leraar heeft een leuk papier gemaakt met dingen die veel in Viska Gården zullen moeten gebruiken.

Dinsdag 6 oktober. Vanavond wordt onze laatste keer WW in Terneuzen. Opnieuw een afscheid.

Woensdag 7 oktober.  We hebben vandaag groen licht wbt de financiering van ons avontuur in Zweden. Pfff. We gaan vanavond naar vrienden. Zij hebben ook een restaurant. Er komt nog een vriend die 20 jaar kok geweest is. Zij gaan ons tips vertellen over het runnen van een restaurant. Opnieuw hebben we afscheid genomen.

Donderdag 8 oktober. Het is vandaag precies nog 3 weken voor we vertrekken. Ik heb opnieuw een aantal verhuisdozen ingepakt en naar de garage gebracht. Dounja heeft op de Facebookpagina van Viska Gården een kleine impressie gemaakt van de stand van zake in de garage. Onze nieuwe autoradio hebben we zelf ingebouwd.Autoradio   Vanavond wordt onze laatste keer WW in Hulst. Ik zal op de fiets gaan. Wij hebben daarna een event van het business netwerk in Hulst. Ik zal er wat eerder naar toe gaan daar Dounja tot het eind bij de WW moet blijven. Haar areamanager zal aanwezig zijn om haar op de laatste avond nog een keer te kunnen zien. Ze heeft van haar een bos bloemen gekregen.Cadeau WW Hulst (2)  De cursisten hebben haar een mooi cadeau gegeven.Cadeau WW Hulst  Afscheid van de WW.WW Hulst 08 oktWW Hulst 8 okt5WW Hulst 08okt4WW Hulst 08 okt3   Het is laat geworden op het event. Ik moet nog door de koude naar huis.brr. Thuisgekomen kletsen we nog wat. Dounja bewondert haar cadeaus. Om 12 uur liggen we in bed. Morgenochtend moeten we er weer vroeg uit om naar het wekelijkse ontbijt van het business netwerk in Hulst.

Vrijdag 9 oktober. Om 6 uur loopt de wekker al weer af. We gaan samen naar het ontbijt van het business netwerk in Hulst.BBN event vrijdag 09 okt We evalueren het event van gisteren. De bedoeling is om vandaag even niets te gaan doen althans zo weinig mogelijk. Even wat rust nemen. Misschien zal ik nog een beetje naar de garage brengen.Vandaag heeft Dounja met de instanties in Zweden geregeld dat het water en gas aangesloten blijft. Het filmpje van de garage is op 1 dag al 800 keer bekeken. We hebben de mensen bereikt. Morgen ga ik op de garagesale bij een oud collega in Sluiskil zitten van 8.00 tot 16.00 uur. Ik heb nog wat spulletjes die we willen verkopen. Dounja zal mij afzetten. Ze gaat zelf naar een reünie van collega coaches van de WW. Opnieuw afscheid nemen. Ik heb alles waarvoor nog ruimte was naar de garage gebracht. Alle berghokken zijn leeg. Hetgeen wat nu nog boven staat,kan pas naar beneden wanneer de vrachtwagen komt op 29 oktober. Vanavond doen we niets. Heerlijk met ons 2 naar de Voice of Holland kijken op tv.

1. Eva Behrens:
    9 oktober 2015
    Heel leuk om weer te lezen. Jullie plannen heel goed zo te zien. Maar 800 reacties of de foto's is wel erg veel!
    Hoe kan ik de nieuwe website vinden op Facebook? Tik ik Viska Gården in dan krijg ik het NIET. Succes verder en gewoon zo verder gaan, dan komt het allemaal goed.
  2. Freddy Lauret:
    10 oktober 2015
    De website is pas op 2 november van ons. We mogen deze nog niet vermelden. Je zult ons voorlopig op Facebook moeten blijven volgen. Zoek daar ons maar op via Viska Gården.
  3. Eva Behrens:
    10 oktober 2015
    Dank je wel voor het bericht, Freddy.