Week 40

3 oktober 2015 - Sint Jansteen, Nederland

Ik ga nu een kort verhaaltje schrijven wat we de afgelopen week gedaan hebben.  Dit is een alternatief voor het feit dat ik mijn verhaal op de Ipad door verkeerd knippen en plakken gewist heb. Arrrg. Voortaan schrijf ik ieder verhaal eerst in Word. Ik wil dit zeker nog doen. Later wil ik terug kunnen zien wat wij in de laatste maand voor ons vertrek hebben gedaan.

Een week van afscheid nemen. We zijn beide behoorlijk ziek. We moeten een behoorlijk wat zaken regelen. Dounja voor de Weight Watchers en ik in huis voor komende zaterdag 3 oktober de Open Huizen route. Deze week zal Dounja de spullen voor de WW over moeten dragen aan de nieuwe coach. We hebben ontzettend hard gewerkt. We zijn aan het eind van de week behoorlijk moe.

26 September. We zijn naar Dounja haar moeder in Roermond geweest . Ze was jarig. Dounja haar beide broers zijn ook gekomen.We hebben een leuke dag gehad. ’s Avonds naar een restaurant in Duitsland geweest. Dit was het moment dat we afscheid hebben genomen van de familie.  We hebben Dounja haar moeder een Ipad gegeven. Met deze zal er via Skype met elkaar gecommuniceerd worden.                              De Groupy De Mannen De Meisjes

27 september.  We zijn naar de Media Markt geweest. We hebben de bonnen welke ik op mijn afscheidsreceptie heb gekregen ingeleverd. We hebben een autoradio,LP speler,vacumeermachine en 2 deurbellen gekocht. De 2 dezelfde deurbellen zijn voor in Viska Gården. We kunnen 2 verschillende geluiden instellen. 1 voor in het linker deel en 1 voor in het rechter deel van het pand.

28 september. Ik ben naar een vriendin van Dow op visite geweest. Als verrassing heeft ze meegenomen naar een klein restaurant net over de grens met België. De Roste Muis. Het was gezellig. We hebben over het verleden en over hoe we in de toekomst contact zullen houden.

29 september. Het is nog 30 dagen voor ons vertrek naar Zweden. Ik heb mijn paspoort en Id verlengd. Deze waren nog niet aan vervanging toe. De dame achter de balie merkt dit op. Maar ja. Dit zorgt ervoor dat we pas in 2025 naar Stockholm zullen moeten gaan. Dounja geeft haar laatste cursus als coach voor de WW.

30 september. We hebben de zweedse les deze week ook moeten uitstellen. ’s Avonds om 18.00 uur merkt Dounja op dat ik officieel uit dienst ben bij Dow.

02 oktober. Ik vervang Dounja op het netwerkontbijt in Hulst. Ik moet op de fiets. We hebben afgelopen vrijdag één van de auto’s verkocht. Dounja moet naar een kaderdag van de WW in Hilvarenbeek. 's Avonds komt er iemand langs om over de website voor Viska Gården te praten. We zijn tevreden over de aanpak.

03 oktober. De Open Huizen dag. We hebben 2 bezichtigingen gehad. Waarvan 1 serieuze. Er wordt gesproken over een 2e bezichting door hun. Wie weet. Dounja heeft de Facebook pagina voor Viska Gården gemaakt. De likes stromen binnen.

1. Eva Behrens:
    3 oktober 2015
    Bedankt voor het verhaal. Ja, jullie hebben wel héél veel gedaan deze week. - Hopen maar dat er een tweede bezichtiging komt voor het huis, zou mooi zijn. - Geweldig die iPad en Skype voor Dounja's moeder! - Een hele kleine correctie help ik jullie misschien mee... er staat dat je pas in 2015 naar Stockholm moet en dus naar de Ambassade, maar dat zal wel een ander jaar moeten zijn. - Heel erg leuk om dit te kunnen volgend allemaal. Dank jullie wel!
    Groeten, Eva
  2. Helen:
    3 oktober 2015
    Ohh spannend; ik hoop dat jullie huis op de valreep verkocht zal worden. Succes! En ook met het gekkenhuis die 4 weken voor vertrek ;-)