De terugreis.

4 januari 2015 - Docksta, Zweden

Goeie morgen. We moeten terug naar huis. We hebben de wekker op 07.30 uur gezet,maar we waren beide om 07.00 uur wakker. We zullen blij zijn dat we vanavond iets makkelijker bij elkaar kunnen liggen. Eerst ontbijten we warme appel.  Alle elektrische apparaten liggen aan de kabel. Ze moeten opgeladen zijn. Na het ontbijt inpakken. Om 09.30 uur zijn we helemaal ingepakt. Alles is opgeruimd,afgewassen. Beetje vroeg. Haha. Maar we kunnen nog lekker even zitten.

Om 11.30 uur ligt alles in de auto en we gaan voor een laatste keer naar Jeltsje en Gerke. We hebben een warm broodje met kaas gekregen. Rond 13.00 uur vertrekken we naar het vliegveld in Örnsköldsvik. Om 15.00 uur gaat ons vliegtuig naar Arlanda in Stockholm. Geen vertraging. Dag Örnsköldsvik. Tot over een aantal maanden. Het zal nu langer duren dan 2 maanden. In die maanden kunnen we al ons toekomstplannen verder uitwerken. De zon is al onder. Vandaag zien we dus geen zon meer. Rond 16.15 uur komen we aan. We moeten rennen. We moeten boarden om 16.35 uur en we weten nog niet naar welke terminal we moeten gaan. Bij de gate aangekomen, blijkt dat de vlucht 10 minuten vertraging heeft en pas rond 17.25 uur zal vertrekken. Het vliegtuig had vertraging opgelopen komende vanaf Schiphol. Het vliegtuig is vol. We moeten zelfs al onze handbagage onder onze stoel leggen. Ik ben stout en trek van mijn rugzak de label af. Het zou anders wel heel veel worden onder mijn voeten. Wanneer iedereen zit,blijkt dat er toch nog ruimte over is de kastjes. We zijn vertrokken voor 1 uur en 35 minuten. Maar gezagvoerder zegt dat we er 15 minuten korter over zullen doen. Dounja kijkt naar een serie van Grey’s Anatomy op haar mini laptop. Ik doe wat spelletjes op mij iPad. Tot mijn verrassing maakt mijn buurman ineens een spelletje van mij af. Haha. Rond 19.10 uur zullen we op Schiphol aankomen. We zitten eerste rij. Daar hebben wij nog nooit gezeten. We zijn dus snel het vliegtuig uit.

We landen om 19.15 uur. Nu om de koffers. Loopband 11. Daar aangekomen moeten we toch nog 15 minuten wachten alvorens ze op de band zullen komen. Hierna gaan we naar de bus die ons naar parkeerplaats P3 zal brengen. Om 20.25 uur vertrekken we naar huis. De Tomtom zegt dat we rond 22.15 uur thuis zullen zijn. Onderweg stoppen we om wat te eten. En om het af te leren gaan we bij de Burger King binnen. Het is nog vakantie. Haha.

We zijn rond 22.45 uur thuis. Uitladen. Nadat we de post hebben bekeken,gooit Dounja kleding in de wasmachine en ik ruim wat op. Het grootste gedeelte komt morgen wel. We liggen om 23.30 uur in ons bed. Heerlijk ons eigen bed. Lekker warm tegen elkaar. Ogen dicht en slapen. Ik moet er morgen weer vroeg uit. De wekker loopt om 05.15 uur af. Het wordt een korte nacht. Dounja heeft het ook druk. Ze start met haar coachingsonderneming. Hiervoor moet ze nog een heleboel regelen. Ze moet ook nog boodschappen doen. We willen toch wel weer wat eten.

Het was een fantastische vakantie. We kregen waarvoor we kwamen. Sneeuw. We zijn ook weer wat informatie rijker geworden. Al onze kennissen gezien. Dingen gedaan die we wilden doen. Kortom TOP.

Ik hoop dat jullie het leuk gevonden hebben om mijn verhalen te lezen. Ik vond het althans zeker weer leuk deze te schrijven. De bezoeken van mijn blog waren groot in aantallen. Dank jullie wel hiervoor. Jullie zullen op Facebook wel merken hoe wij onze toekomstplannen vorm zullen geven. Als we iets concreter weten,zullen we deze plannen met jullie delen.

Groetjes mede namens Dounja.

DSC00704DSC00705DSC00707DSC00708DSC00709DSC00711DSC00713DSC00716DSC00717DSC00720DSC00722

1. Fred:
    6 januari 2015
    Ik hoop dat je vlug weer wat verhalen weet te schrijven.
    Zit deze graag te lezen Freddy!!!!!
    Bij deze nog de beste wensen voor jou en je gezin, en dat al jullie wensen mogen uitkomen.