Dag 14.

3 januari 2015 - Docksta, Zweden

Goeie morgen. De laatste volle dag in Zweden. We waren beide om 7.00 uur wakker. Ik heb even nog getracht te gaan slapen. Het is me niet meer gelukt. Dounja heeft een uurtje op haar iPad spelletjes gespeeld en is dan weer in slaap gevallen. We hebben gisterenavond de ramen in onze slaapkamer en de badkamer opengezet zodat frisse lucht naar binnen kon komen. Het heeft heel hard gewaaid. Om 07.00 uur heb ik de ramen dan maar dicht gedaan. Het waait nog steeds hard. Ik lig nog heerlijk warm in mijn bed. Om 10.00 wordt Dounja wakker. We ontbijten. We eten alle crackers en de vete kakor op.
Om 13.00 uur gaan we voor de laatste keer naar Örnsköldsvik. Buitengekomen moeten we goed oppassen waar we lopen. Het is rond de auto behoorlijk glad. Boodschappen doen en ons afval weggooien. We gaan naar de ICA Kwantum. Hierna gaan we de stad nog even in. Ook in de stad is het oppassen geblazen. Het is daar ook glad. We lopen de beide overdekte winkelplaza door. Het is zaterdag. Dus druk. Uiteindelijk komen we terug bij Oscargallerian. We hebben in oktober in dezelfde lunchroom gezeten. De eigenaresse is zeer vriendelijk. Ze merkt dat we geen zweden zijn. Ik kan op het gemak een paar zinnetjes in het zweeds spreken. Natuurlijk worden er ook een aantal engelse woorden gesproken. Om 16.00 uur gaan we weer terug naar het huisje. We rijden naar huis terwijl het al volledig donker is.
Om 17.00 uur eten we soep. Dounja bakt pannenkoeken.
Dounja was van plan vanavond al wat in de koffer in te pakken. Maar ze besluit dit morgenochtend te doen. Ons vliegtuig vanaf Örnsköldsvik vertrekt pas om 15.00 uur. Een uur vliegen naar Stockholm. Hierna hebben we 1 uur de tijd voor onze vlucht naar Amsterdam. Het zal weer rennen worden. Pffff. Gepland is dat we rond 19.30 uur in Amsterdam aankomen. Dan nog naar huis. We zullen laat thuis zijn. En ik moet er maandag weer om 05.15 uur uit. Ik denk dat ik maandagavond wel moe zal zijn. Dounja heeft het maandag ook druk. Ze begint met haar coachingsbedrijf. Ik zal morgenavond mijn laatste verhaal niet kunnen plaatsen. Ik zal dit maandagavond doen. We gaan nog even lekker onderuit zitten. "Ik vertrek" gaan we zien. Ook nog even wat lachen met Paul de Leeuw. Tot overmorgen.
DSC00703DSC00702

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade