Dag 13.

2 januari 2015 - Docksta, Zweden

Goeie morgen. Nog 2 dagen in Zweden. Jammer. We zijn om 09.30 uur opgestaan. We hebben ontbeten met warme appel. Het heeft vannacht geregend. De sneeuw is aan het smelten. Gelukkig hebben we gekregen waar we voor kwamen. De kachels staan ook niet aan. De ramen staan open. Het is beduidend minder koud. Zometeen lekker douchen. We gaan straks een wandeling rond het meer maken. Natuurlijk moeten we wel in de gaten houden dat het niet te glad is. We lopen langs de butik van Jeltsje om te vragen wanneer het nog uitkomt om nog een laatste keer bij haar thuis langs te komen.
We zijn om 13.30 uur gaan lopen. Het is glad op bepaalde plekken op de weg. Het begint hard te waaien. Ijzig koud is de wind. We beslissen om naar Jeltsje te lopen en terug. Rond 14.00 uur zijn we terug.
14.30 uur. Het is al bijna donker. Er komt nog net een rode gloed over de bergen. De wolken zorgen ervoor dat het niet veel meer is. We luisten naar de Afkickdag van de Top 2000. Vele mooie liedjes van de Top 2000 , die het net niet gehaald hebben en wat nieuwe liedjes. We doen weer niets. Heerlijk. Wat kaarsjes weer aan. We drinken thee met een paar lekkere bonbons die we bij Jeltsje gekocht hebben.
Het lijkt alsof het steeds harder gaat waaien. Op de terugweg naar ons huisje kwamen we iemand die aan het hardlopen was tegen en naar ons riep dat de andere kant op een bättre riktning was. Haha. We hadden geen keus.
In de loop van de dag gaat het steeds harder waaien. Dounja maakt eten klaar. Spaghetti , erwten en zalm. We eten de laatste "resten" op. We gaan weer kijken naar het 50 jarig jubileum van André van Duin.
We weten nog niet wat we morgen gaan doen. De laatste volle dag in Zweden.

DSC00694DSC00696DSC00698DSC00701