Dag 12

1 januari 2015 - Docksta, Zweden

Goeie morgen. Voor allen een gezond nieuwjaar en dat al jullie en onze wensen mogen uitkomen. Je kunt misschien wel een gedachte hebben wat wij gisteren gewenst hebben tijdens het kapot gooien van de glazen. We zijn om 09.30 uur wakker geworden. We hebben vannacht het raam open gezet. Wat een verschil in temperatuur in luttele dagen. We hebben goed geslapen. Om 11.00 uur drinken we met z'n vieren een bakje thee. We eten om 12.00 uur. Warme broodjes met een eitje. We zitten gezellig een uurtje met z'n zessen aan tafel. We kletsen over van alles en nog wat.

DSC00691DSC00692
Na het eten trekken Dounja en Elza zich terug. Xander en ik gaan met de hond een eindje buiten lopen. Het is toch wel oppassen. Het is rond het vriespunt en op bepaalde plekken is het glad. Dus lopen daar waar nog een laagje sneeuw ligt,is het veiligste. Het was ook weer heel leuk om Xander en Elza gezien en gesproken te hebben. We willen in deze omgeving komen wonen. We zullen hierdoor ook hen meer gaan zien. We vinden het fijn om vooral in het begin goede vrienden te hebben waar we op terug kunnen vallen wanneer dat nodig zal zijn.
Rond 16.00 uur gaan we weer naar onze huisje. We merken wel dat hoe dichter bij ons huisje komen dat er minder sneeuw ligt. Xander en Elza wonen landinwaarts. Onderweg zien we een flits. Een auto net voor ons wordt geflitst. Die zal een grote boete kunnen verwachten. Een paar honderd meter voor de flitspaal wordt je al gewaarschuwd dmv een verkeersbord met camera erop. En als je dan nog te hard rijdt,vind ik dat wel heel dom. Eigen schuld dikke bult. De boetes hierdoor vele malen hoger dan in Nederland.
Terug in ons huisje gaan we lekker onderuit zitten. Lekker rustig.Onze toekomst heeft deze vakantie opnieuw meer vorm gekregen. We gaan niet alleen in Nederland ,maar ook hier in Zweden actie nemen.
Morgen nemen we weer een rustdag. Geen plannen. We zien wel.