Dag 11.

31 december 2014 - Docksta, Zweden

Goeie morgen. De laatste dag van het jaar. We zijn om 09.00 uur wakker geworden. Het ligt toch wel lekker in een eenpersoonsbed. Dan toch wel voor eventjes. Haha. Ik was dan ook snel tevreden. We ontbijten met een cracker en een vette kaka. Die hebben ze niet in Nederland. Lekker. We luisteren weer naar de Top 2000 en doen rustig.
Dounja vraagt of ik niets vergeten ben in te pakken. We zullen vannacht bepalen of we blijven slapen bij Xander en Elza. Ik vergeet veel. Haha. Maar nee. Ik heb alles bij. Vervolgens vraag ik of we de curry voor Elza mee moeten nemen. Oeps. Nu betrap ik Dounja dat zij bijna iets vergeet. Hahaha.
We vertrekken om 12.30 uur.  Het pad naar de auto is glad. We moeten voorzichtig lopen. Dounja rijdt. De weg naar de E4 is glad. Gelukkig hebben we dubbdäck (banden met spikes). We moeten tanken. Dat doen we bij de Preem in Docksta. Hierna vervolgen onze weg. We gaan eerst naar een te koop staand huisje kijken. Het is nu 6 graden. Dus even voor de duidelijkheid. Boven nul. Het landschap is donker en doet nu wel wat droevig aan. Dounja moet veel sproeien. Er vliegt veel vuil op de ruiten.
We zijn om 14.00 uur aangekomen. Gezellig om weer over van alles en nog wat te kunnen kletsen. We blijven slapen. Het wordt kouder. Ik denk dat het wel glad zal zijn vannacht. Elza gaat oliebollen bakken. De Top 2000 wordt ook aangezet.
Xander en ik hebben een kleine korf gemaakt. Straks hebben we vuur buiten.
We zijn vanavond met 8. De kinderen van Xander en Elza en nog 2 vrienden die de stuga bewonen. Met nog appelbeignets erbij staat er genoeg op tafel.
Om 23.55 uur gaan we naar buiten. We hebben een mooi vuur. Na het nieuwjaar wensen drinken we een glaasje. Xander steekt het vuurwerk af. De gewoonte bij hen is dat na het drinken het glas tegen de muur kapot gegooid hebben en tegelijk een wens gedaan wordt. We doen mee. We staan nog even buiten. We zijn rond 02.00 uur naar bed gegaan. Ze waren zo lief om hun bed aan ons af te staan. Dat was natuurlijk niet nodig. We slapen een keer naast elkaar in deze 2 weken.

DSC00678DSC00679DSC00681DSC00682DSC00683DSC00684DSC00685DSC00686DSC00687DSC00689DSC00690