Dag 8

28 december 2014 - Docksta, Zweden

Hallo. Vanmorgen zijn we rond 08.30 uur wakker geworden. We gaan naar Marc van Tol. Een gewoon ontbijt.
Rond 10.40 uur vertrekken we. Het is -14 graden. Binnen een kwartier rijden , staat er -20 graden op de display. Het zonnetje schijnt. Het is vandaag de koudste dag die we tot nu toe hebben meegemaakt tijdens deze vakantie. Ik heb het nog nooit zo'n kou meegemaakt. We rijden richting het binnenland. De TomTom zegt dat het 2 uur rijden is. Het is iets meer dan 100km. Toch wel vreemd. Maar tijdens het rijden wordt de eindtijd wordt steeds maar vroeger. Het laatste stuk is over onverharde wegen. We weten uit ervaring dat de TomTom het moeilijk heeft met het berekenen van overharde wegen. Gedurende de rit zien we -25 graden op de display verschijnen. We komen bij Marc aan om 12.05 uur. Het is daar -23 graden. Na wat kletsten,gaan we met z'n vieren op de snow scooter. Ik ga bij Marc achterop en Dounja bij Marcs vriendin. Fantastisch. Een bepaald moment hebben we een snelheid van 60 mijl(=ca 100km) per uur. Achterop is echt koud. Ik voel op een bepaald moment mijn vingertoppen niet meer. Dounja haar skibroek is niet zo dik. Haar benen zijn koud. We mogen zelf ook nog een stuk de snow scooter besturen. Gaaf zo te rijden tussen de mooie besneeuwde bomen en over het meer. Rond 16.00 uur gaan we terug naar ons huisje. Het is al donker. Het is ontzettend donker tussen de bomen.
Thuisgekomen eten we een bord soep en daarna bakt Dounja pannenkoeken. We zetten de tv aan. We willen weten wat de temperatuur zal zijn de komende dagen. We vernamen dat het morgen nog kouder zal zijn,maar dat het overmorgen alweer tegen het vriespunt zal zijn. Om 19.00 uur gaan we naar de weersverwachtingen kijken.
Vanavond lekker weer rustig zitten. Morgen hebben we niets gepland.
DSC00636DSC00638DSC00642DSC00643DSC00647DSC00650DSC00652DSC00654DSC00656DSC00657