Dag 1 en 2

22 december 2014 - Docksta, Zweden

Zondag 21 december zijn we om half 3 op Schiphol vertrokken naar Stockholm. Het valt ons al op dat we steeds minder onder de indruk zijn van het vliegen op zich. Anderhalf uur later komen we aan op Arlanda. We zien onze eerste sneeuw. Het vriest. De sneeuw glinstert in de lichten van de startbaan. Nu wordt het even weer zoeken. We hebben onze boarding tickets nog niet voor de vlucht naar Örnsköldsvik. We weten ook nog niet naar welke vertrekhal we moeten gaan. We worden door een vrouw bij de informatie naar ,bleek achteraf, de juiste vertrekhal gestuurd. Daar aangekomen vragen we het nog een keer bij de informatie. Het meisje stuurt ons bijna naar een andere vertrekhal. We vragen of ze het toch wel zeker weet. Ze merkt op dat ze fout was. Pfff. We hebben een half uur om onze koffers weg te brengen en te boarden. Het geeft ons weer een goed gevoel om op Zweedse bodem te lopen. Alles lijkt bekend. We moeten naar buiten om in het vliegtuig in te stappen. Heerlijk die kou. Ik vind het toch wel weer indrukwekkend om in donker te lopen en al die lichten van het vliegveld te zien. Vanuit het vliegtuig kan ik de lichten en de sneeuw van Stockholm zien. Mooi. Het vliegtuig maakt ontzettend veel lawaai. Na ruim een uur kijken we op onze gsm hoe laat het is. Hė? We zitten al bijna 2 uur in het vliegtuig. We zien op het horloge van een vrouw dat het 1 uur eerder is. We zijn waarschijnlijk een andere tijdzone binnengevlogen. Inderdaad bij aankomst blijkt dat we er maar ruim 1 uur over hebben gedaan. Aangekomen in Örnsköldsvik gaan we naar de autoverhuur en worden begroet met de naam Hofstra. We hadden het eerst niet door,maar Gerke heeft de auto voor ons gehuurd. Een gloednieuwe KIA Cee'd. We krijgen wel de mededeling dat we toch niet moeten vergeten om de stekker van de kabel uit het contact te halen. Haha. We gaan rijden. We starten met -6 graden. Wanneer we de E4 op rijden staat de thermometer op -13 en loopt zelfs op naar -16. Overal ligt mooie sneeuw. We rijden naar Jeltje en Gerke. Daar is het iets minder koud. Daar aangekomen worden we als eerste begroet door de altijd vriendelijke Tapio. De Husky van Jeltje en Gerke. Jeltje heeft een heerlijke pastamaaltijd voor ons allen klaargemaakt. We praten wat bij over de komende dagen. Gerke heeft deze middag de sleutel van het huisje opgehaald bij Sjoerd en José. Hij rijdt voor naar het huisje. Er staat een kerstboom en er hangen slingers in het huisje. José heeft er werk van gemaakt. We pakken uit. We zitten nog even en gaan naar bed. Volgens de weersverwachtingen zou het vannacht -8 worden. We hebben een stapelbed. Twee weken niet naast Dounja slapen. We worden rond half 9 wakker. Maandag 22 december. We hebben beide lekker geslapen. We hebben niets in huis. We moeten eerst om boodschappen alvorens we kunnen ontbijten. We rijden naar de ICA in Bjästa. Ons bekend. Het sneeuwt behoorlijk. We ontbijten pas rond 10 uur. Hierna gaan we wandelen. We kleedden ons goed. Er ligt een behoorlijk pak sneeuw. De sneeuw waait in onze gezichten. Het is mooi om alles zo wit te zien. Het is nu half 4. Het is donker. Morgen gaan we naar Anders en Ann-Christin.

3112DSC00463 (2)3112DSC00463 (4)3112DSC00463 (6)3112DSC00463 (7)3112DSC00463 (8)3112DSC00463 (11)3112DSC00463 (12)3112DSC00463 (13)3112DSC00463 (14)3112DSC00463 (15)3112DSC00463 (16)3112DSC00463 (18)3112DSC00463 (19)3112DSC00463 (21)3112DSC00463 (23)3112DSC00463 (24)3112DSC00463 (26)3112DSC00463 (10)3112DSC00463 (27)

1. Ingrid boeye:
    23 december 2014
    prachtige foto's! heerlijk weer lekker in de sneeuw. geniet ervan.