30e dag. Van Langeskov naar huis.

2 november 2014 - Sint Jansteen, Nederland

30e dag. Söndag två november. Goeie morgen. De laatste dag van de vakantie. De wekker is om 07.00 uur afgelopen. Ik zal blij zijn dat ik weer in mijn eigen bed lig. Mijn heupen gaan zeer doen in de loop van de ochtend. We hebben goed geslapen. De bedden niet tegen elkaar. Dus Dounja heeft geen last van mij gehad. Haha. Lekker opgefrist.
Het is 08.00 uur. We zitten nu aan het ontbijt. Heerlijke warme broodjes. Het is al licht buiten. Dat hebben we tijdens het ontbijt lang geleden niet gezien. We lopen in ons t-shirt buiten. Wat een verschil met 2 dagen geleden. We hebben de meeste spullen al in de auto staan. Nog onze tanden poetsen straks. De koffer erin en dan rijden voor de laatste 8 uren.
We zijn vertrokken om half 9. Dounja begint met rijden. De MIO zegt kwart over 4 dat we thuis zullen zijn. Zonder stops. Haha. Het is nu 12 graden. We hebben nu weer 900 km voor de boeg.
Om 09.00 uur rijden we over de Lillebælt(de kleine brug).
We rijden om kwart voor 10 de grens met Duitsland over. Het wordt donker en het gaat regenen. En stevig ook nog.
Om half 11 zijn we gestopt na 2 uur rijden. Even een Mc Flurry voor beide. We moeten ook tanken. Een half uurtje. Nog 650 km te gaan. Ik ga rijden. Het rijden gaat ontspannen. Bijna overal 6 baans. Aan Hamburg hebben we wat oponthoud. Er zijn daar verschillende wegversmallingen. Maar we kunnen toch redelijk goed doorrijden. Na 2 uur rijden nemen we een etenspauze. We gaan eraf,maar moeten weer verder rijden. Er is niet 1 parkeerplaats vrij. Dan de volgende maar. We zitten in een groot rasthaus. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers is 80+DSC00386DSC00388DSC00389. Haha. We nemen beide een schnitzel. Nu kan het nog. Morgen niet meer. We zitten ongeveer een 45 minuten. Ongelofelijk maar het is 19 graden. De airco staat aan.

Om kwart voor 2 vertrekken we weer. Dounja rijdt. Nog 400 km te gaan. Nog 3 en een half uur zegt de MIO. Maar ojee. We belanden direct in een file. Er is een ongeluk gebeurt. 2 auto's op elkaar gereden. We denken enkel blikschade. We hebben maar 10 minuten vertraging gehad. We rijden weer.
Om 16.00 uur rijden we bij Venlo Nederland binnenDSC00391. Direct na de grens komen we opnieuw in een file terecht. We gaan over een kilometer even weer een pauze nemen om wat te drinken en naar de wc te kunnen gaan. Nog 164 km te gaanDSC00392. De MIO zegt anderhalf uur nog.

We zijn om kwart over 6 thuis. Uitpakken. Pfff. Half 9 is alles opgeruimd. De wasmachine draait.  We hebben totaal 5650 km gereden. Van Köpmanholmen tot thuis hebben we 2300 km gereden. Dit betekent dat we gedurende de maand in Zweden 1000 km hebben gereden. Ons autootje heeft het goed gedaan. We hebben een fantastische vakantie gehad. Jammer dat we weer terug moesten. We hebben leuke mensen leren kennen. Ik vond het leuk om elke dag een berichtje te schrijven over onze belevenissen in een ontzettend mooi land waar hopelijk onze toekomst ligt. We gaan een mooi (foto)album maken van de vakantie.

De Lillebælt DSC00378DSC00379DSC00380DSC00381DSC00382DSC00383

1. Ingrid boeye:
    3 november 2014
    Welkom thuis ! Ik hoop dat jullie nog wat daagjes vrij hebben om bij te komen, dat zal lekker zijn. Groetjes, Ingrid
  2. John Valkenburg:
    3 november 2014
    Goedemorgen,

Ik heb met heel veel plezier jullie dagboek gelezen. Vooral de laatste week elke dag weer wachten op een nieuw stukje. Wij hebben afgelopen zomer ongeveer 7000 km gereden. We zijn tot boven de poolcirkel gekomen. De Hoge Kusten hebben we alleen vanuit de auto gezien. Toch herkenden we een aantal plekken uit jullie verhalen. Welkom thuis, succes met de toekomstplannen en speciaal voor jullie heb ik de knop naar standje herfst gedraaid :)