29e dag. Van Nyköping naar Langeskov

1 november 2014 - Langeskov, Denemarken

29e dag. Lörsdag ett november. Goeie morgen. De wekker liep af om half 7. Om 07.00 uur kunnen we aan het ontbijt. Om 05.00 uur werd ik wakker. Ik ben nog blijven liggen tot de wekker afliep om half 7. Ik heb redelijk geslapen. We zijn om half 11 gaan slapen. Moe van de rit van gisteren. Dounja heeft niet zo best geslapen. Ik heb volgens haar veel liggen draaien. Ik ben me daar zelf niet van bewust. Het heeft geregend. Niet zo mooi weer. Het is niet koud. Ik zal straks in de auto pas kunnen lezen wat de temperatuur is. We hebben onze kussens net voor het ontbijt in de auto gelegd.
Heerlijk ontbeten. We zijn om kwart over 8 vertrokken. Vandaag 700 km te rijden. Het is 5 graden. Ik rijd als eerste. Het is echt slecht weer. Het zicht is onderweg op bepaalde stukken zeer slecht. Er valt veel regen.
Om  kwart voor 9 stoppen we even. Beide eerst gebruik maken van de wc. We vertrekken weer. Dounja rijdt nu. Nog 535 km te gaan. Ik herinnerde mij dat er nog een paar stukjes pepparkaka,meegenomen van bij Jeltsje, in de auto lag. Dounja mag ze toch niet. Hihi. Heerlijk. In Jönköping staat een fabrieksmuseum. Hier is blijkbaar al heel wat genaaid. We komen het bord Huskvarna langs de E4 tegen.Dit is een plaatsje net voor Jönköping. Het is de eerste keer dat we af moeten slaan. De E4 loopt namelijk van noord naar zuid Zweden. Veel regen. Hierdoor een slecht zicht. Zelfs mistig. De bladeren zitten ook nog aan de bomen. Het is hier herfst. Nog geen winter zoals in het noorden.
Het is nu haf 12. We stoppen weer even. We zijn op de helft wbt het aantal kilometers. We gaan even naar de wc. We eten wat.
We vertrekken weer. Het is nu half 1. Ik rijd. Constant 4 baans. Ik kan goed doorrijden. Weinig verkeer. Het rijdt heel ontspannen.
Om half 3 tanken we voor de laatste keer in Zweden. We zijn bijna bij de grens met Denemarken. Nog zo'n 20 km in Zweden. Dounja gaat weer rijden. Nog 200 km tot Langeskov(nabij Odense). Er is mist tot aan de grens. De mist wordt steeds dikker.
Om 14.40 uur betalen we voor de overtocht. Dat was onze vakantie in Zweden. Maar we gaan zo snel we weer kunnen. Het is ontzettend mistig op de Öresundsbron(de brug van Öresund). Het zicht is minder dan 50 meterDSC00363DSC00364. We rijden maar 85km/uur. Om 14.45 uur rijden we Denemarken binnen. Het blijft nog steeds mistig. Uit de tunnel moeten we nog 160 km naar Langeskov(nabij Odense). Op zo'n nog 100 km te rijden is de mist verdwenen. Het is mooi weer. De zon schijnt. Hij staat recht in ons gezicht. Alles is groen rond ons.

Om 16.00 uur rijden we over de Storebælt(grote brug) in Denemarken. Een mooie zon hangt over de brug. Nog 15 minuten te rijden. We moesten voor 18.00 uur aankomen. Dus ruim op tijd. We hebben nog een rustige avond.
We zijn weer leuk ontvangen. Dounja heeft het nederlands talige boekje over Denemarken aan de gastvrouw gegeven. Afspraak staat voor ontbijt morgen om 08.00 uur. We gaan straks weer een aflevering van Wallander kijken. We moeten toch het Zweedse gevoel behouden.
We zijn moe. Het is nu 22.00 uur. We gaan zo naar bed. Morgen nog 8 uren rijden. Er zal nu wel iets meer verkeer zijn. Wel te rusten.

Ons hotel in Nyköping DSC00361

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Storebælt DSC00365DSC00366DSC00367DSC00368DSC00369DSC00370DSC00371DSC00372DSC00373DSC00374DSC00375