Dag 6.

26 december 2014 - Docksta, Zweden

2e kerstdag. Goeie morgen allen. Ik hoop dat jullie allen een leuke en gezellige dag zullen hebben. Het was nogal laat deze morgen. Ik was rond kwart voor 8 en Dounja zelfs om kwart over 9 wakker geworden. We lagen er ook pas rond 1 uur in. Natuurlijk niet zo slim als we op tijd naar buiten willen. Maar ja.. We hebben nog genoeg dagen en we hebben vakantie. Het zonnetje schijnt af en toe en het waait. Ik denk dat het nog kouder is dan de afgelopen dagen. De Top 2000 staat aan. Het geluid moet zelfs harder van Dounja. Gerard Lenorman La Ballade Des Gens Heureux. Fantastisch. Patsy van Rein de Vries. Yeah...Nog beter. En ja hoor speciaal voor mijn collega ontbijten we voor de eerste keer deze vakantie met warme appel. Heerlijk. Ik heb er zin in. We gaan straks naar Ullånger(lees=Ullonger). We gaan pas rond 12 uur. Omdat het 2e kerstdag is,denken we dan niet zo veel , en zeker ook niet zo vroeg, de middenstand open zal zijn.
Rond 11.30 uur vertrekken we. Het is -8 graden. Ik weet niet wat de nachttemperatuur is,maar ga er maar vanuit dat je er nog een paar graden in de min bij moet tellen. Ullånger is een leuk dorpje. Veel te beleven is er niet. We lopen een half uurtje. We doen aldaar bij de ICA boodschappen en gaan terug. We beslissen om nog naar Docksta te gaan. Maar eerst even terug naar het huisje. We moeten plassen. En we zullen ook nog een cracker gaan eten voordat we gaan lopen naar Docksta. Rond 14.00 uur gaan we opnieuw naar buiten. De zon is al bijna volledig achter de bergen. De maan is ook al goed zichtbaar. We nemen ook onze afval mee. Deze zullen we kwijt kunnen bij één van de tankstations. Op de terugweg hebben we de wind in ons gezicht. De zon is onder. Het is koud. Heerlijk.
We eten vanavond een lekker stukje vlees met sla. De foto is niet zo duidelijk. We hebben naakt buiten gestaan. Ik denk dat ze aan de overkant van het meer mij gehoord hebben.haha
Zoals ik al aangaf, hebben we NPO1. We gaan straks lekker naar de film "Alles is familie" kijken. Hierna gaan we lachen met Ronald Goedemondt.

DSC00611DSC00612DSC00613DSC00614DSC00615DSC00616DSC00617DSC00619