Dag 4.

25 december 2014 - Docksta, Zweden

Het is nu eerste kerstdag in de ochtend. We worden lekker ontspannen wakker. Zoals ik al aangaf,zullen we vandaag niet veel doen. Gisteren was een leuke dag. Na het eten ben ik naar buiten gegaan om te gaan schuiven. Ik ben alles te samen ongeveer 2 uur bezig geweest voordat we uiteindelijk weg konden rijden. Het is ongeveer -9 graden. Gerke kwam ook nog langs. We hadden de kabel voor de kachel in de auto een hele nacht in het stopcontact laten zitten. De auto was volledig omringd met ijs. Uiteindelijk werden we door een sneeuwruimer uit de sneeuw getrokken. We waren even die domme Hollanders. We rijden rond 12.00 uur naar Jeltsje en Gerke. Daar bij de berg aangekomen,zetten we de auto beneden aan de berg. We moeten lopen. De auto komt de berg niet op. Gerke komt ons tegemoet. Dounja loopt verder omhoog om Jeltsje te gaan helpen met voorbereidingen voor het Julbord vanavond. Ik ga met Gerke om laatste boodschappen naar Bjästa. Onderweg komen we een sneeuwruimer tegen. Wat een grote ....  Hij maakt het pad naar het huis van Jeltsje en Gerke sneeuwvrij. Na terugkomst ga ik de auto de berg oprijden. Het lukt toch nog niet. Dan maar rond rijden. We hebben een gezellige dag met hun en hun Zweedse vrienden tijdens een heerlijk Julbord. Rond 22.30 uur vertrekken we naar de kerk in Docksta waar Jeltsje moet zingen tijdens de nachtmis. Rond half 1 gaan we moe naar ons huisje. Het is op dat moment -13 graden. We vallen heerlijk in slaap. Vanavond zal ik over vandaag vertellen.

2412DSC00552 (5)2412DSC00552 (11)2412DSC00552 (12)2412DSC00552 (14)2412DSC00552 (16)2412DSC00552 (17)2412DSC00552 (18)