5e dag

8 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

5e dag. 8 oktober. We zijn om 7.00 uur wakker geworden8DSC02389. Het is nog redelijk donker. Het regent veel en waait hard. De golven kletsen tegen de rotsen aan. De branding is behoorlijk wit. Het is nu 6 graden. Dounja maakt lekkere kwark met warme appel klaar. We zien op teletekst dat het heel Zweden regent. We zullen vandaag van onze regenpakken zeker gebruik maken. Straks weer lekker douchen. We moeten enkel om brood. We hebben gisteren al het eten voor de komende 3 dagen in huis. Hier in het dorp is een COOP. Dus we moeten niet naar Örnsköldsvik voor eten. Eindelijk pfff. Ik heb nu alle foto's bij de desbetreffende dagen geplaatst.Beide weer lekker gedoucht. Ook Dounja heeft een aantal foto's op Facebook gezet8DSC02387. Het is nu bijna 13.00 uur. Ze is nu volkoren pannenkoeken aan het bakken8DSC02386.​Nu hoeven we niet meer om brood. Het lijkt alsof het steeds harder gaat waaien en regenen. Ze geven beter weer af voor morgen. Dounja zegt net dat we vandaag niet veel meer gaan doen. Na het eten gaan we spelletjes doen. En even voor de duidelijkheid voor bepaalde mensen. Master mind, Backgammon. Na een paar spelletjes Scrabble gaat Dounja wat studeren8ADSC02393. Ik ben weer aan het lezen in mijn kinderboek van Astrid Lingren over Pipi Långstrump en andere sagor(sprookjes). Het lijkt alsof het harder gaan waaien. Het regent niet meer. Maar nu komt het water door de kieren langs het raam naar binnen. Ik zie het nog even aan anders moet ik de eigenaresse gaan waarschuwen. Vandaag eten we tagliatelle met scampies8ADSC02396. Voor de kenners onder ons eten we deze vakantie veel power foods. Ik wil dit voor de niet kenners ook wel zeggen. We mogen deze maaltijd volgens het weight watchersprincipe eten tot we een verzadigd gevoel hebben. Na het eten heb ik de afwas gedaan. We hebben beslist dat we toch naar een aantal huizen gaan kijken. Al is het maar om een indruk te krijgen hoe de huizen er van binnen uitzien. We hebben bepaalde wensen. Alleen zijn we tot de conclusie gekomen dat we wbt de staat van de huizen het geld niet hebben om nu al te kunnen kopen. Het waait en regent nog steeds stevig. We gaan straks naar een aflevering van de serie van Wallander kijken. We hebben onze dvd's meegenomen. We gaan slapen. Het is nu 22.30 uur. tot morgen. Hopelijk wat beter weer dan vandaag. We gaan er zeker op uit.

8DSC023928DSC023918DSC023908DSC023888ADSC02395

1. Bennie Esseling:
    8 oktober 2014
    Heel leuk Freddy,leuke foto,s mooi land.