4e dag

7 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

De vierde dag. 7 oktober. 08.00 uur zijn we wakker geworden. De bedden zijn goed. Goed geslapen. Ik heb nog wel last van mijn heupen van het harde bed in Odense. Maar dat zal wel beter worden. We hebben een heel mooi uitzicht over de Oostzee. DSC02375DSC0237420141007_162218We zitten midden in het natuurgebied van Kläppudden(lees : Kleppudden). Een onderdeel van Höga Kusten(lees : Heuga kusten). Dit betekent "de hoge kust". Dit grote Unesco natuurgebied is in de ijstijd naar beneden gedrukt. Nu komt het land 1 cm per jaar terug omhoog. Ons eerste ontbijt om 09.00 uur met uitzicht over zee. Om 10.00 uur hebben we beide gedoucht. We moeten een beetje oppassen. We hebben een 35 liter boiler hangen. Dus oneindig douchen zal niet gaan. We zijn een boodschappenlijstje aan het maken. De boeken van de WW hebben we meegenomen. Maar ja, niet alles is hier in Zweden verkrijgbaar. We hebben niet veel keukengerei. Het zal improviseren worden voor Dounja. Maar ik denk dat het haar wel zal lukken. Ze heeft voor 3 dagen eten op een lijstje geschreven. We gaan zo vertrekken. Het is donker buiten. Veel wolken. Het waait behoorlijk. Naar Örnsköldsvik(lees : Urnskuldswik)DSC02376 om de plaats te verkennen en boodschappen te gaan doen. We lopen tussen de winkels door. Eerst naar de Telia winkel om GB's voor op het stickje. We kopen een goede pan en snijplank. Deze zijn niet in het huisje aanwezig.  En ja hoor. We zien de makelaar waar het huisje aangeboden wordt wat wij op het oog hebben. Na enige twijfel zijn we toch naar binnen gegaan. We vertelden dat we interesse in dat huis hadden en daar binnen wilden gaan kijken. De volgende verrassing. Nu blijkt dat er vanavond om 18.00 uur een bezichtiging is in dat huis. Eén van de dames van de makelaardij zal daar vanavond ook zijn. Spannend. We komen ook nog langs MC Bläck van Carolina en Hasse. We weten alleen niet of de zaak nog van hun zal zijn. Hierna gaan we boodschappen doen bij de ICA20141007_145128. Terug naar het huisjeDSC02377. We gaan wat eten. Het is al 14.00 uur. Na het eten zijn we even naar de eigenaresse van onze stuga gegaan om wat nader kennis te maken. Zij maakt en verkoopt geweven matten. Rond 17.30 uur zijn we naar het huisje gereden. We hebben al wat rond gekeken voordat de dame van de makelaardij er aankwam. Het valt ons toch wat tegen. Het huisje ligt direct langs een drukke provinciale weg en verder van het meer vandaan dan we dachten. Ook moet er te veel aan het huisje gedaan worden. Nee. We doen het niet. Toevalligerwijs ontmoeten we de nieuwe eigenaar van MC Bläck. Hij komt het huisje ook bezichtigen. We gaan terug naar ons huisje. Het regent ,het waait en het is heel donker. Zelfs Dounja heeft nu het nu wat moeilijk met rijden. Dounja maakt rijst met kip en ananas. Lekker,maar wel pittig. Ik heb nu een website ontdekt waar ik ons reisverslag op kan zetten. Het is leuk. Dounja gaat rond 21.30 uur al naar bed. Ze is moe. Ik maak nog even de blog verder af. Ik ga nu ook naar bed.Het is nu 22.30 uur.   tot morgen.