1e dag. De dag van ons vertrek

4 oktober 2014 - Sint Jansteen, Nederland

Eerste dag. 4 oktober. Tussen haakjes(het is dierendag). Vanmorgen om 7 uur is de wekker afgelopen. Beide douchen. Dounja maakt lekker kwark met warme stukjes appel klaar. Het grootste gedeelte hebben we gisterenavond al ingepakt. De konijnen hebben we gisteren naar de opvang gebracht. Dounja vult de koelbox. We zetten de laatste spullen in de auto.20141004_090344 20141004_091514We vertrekken rond kwart over 9.  Ik begin met rijden. Volgens de Mio is het 7 en een half uur naar onze eerste bestemming.20141004_091502 Een bed en breakfast in de buurt van Odense in Denemarken. Eerst richting Stekene. De tank vol gooien. We komen onderweg de Google auto tegen.20141004_105659Na 2 en een half uur rijden doen we een stop rond Oberhausen. We eten de door Dounja zelfgemaakte bonensalade. Ook de zelfgemaakte kaasstengels smaken goed. Hierna is Dounja aan de beurt om te rijden. Niet luisteren naar de MIO. Volgens hem moesten we eraf. We deden dit niet ,want we moeten toch naar Bremen. We zitten in de eerste file bij Munster.20141004_112707 Er zijn wegwerkzaamheden en we worden naar 1 baan geleid. Het viel gelukkig mee wbt het tijdverlies. Met winterbanden onder de auto en ruim 20 graden20141004_140458 buiten vraag ik mezelf af wat voor weer het zal zijn over 2 dagen als we op onze eindbestemming zullen aankomen. We wisselen nog een paar keer. Op het stuk tussen Bremen en Hamburg is het 6 baans. Ik heb een stuk gereden. Heel ééntonig. Heel weinig verkeer op dit stuk snelweg. Dounja rijdt een 2e stuk. Ze probeert de snelheid van ons kleine autootje. Bij 170 laat ze de snelheid maar zakken. Niet zo leuk meer zegt ze. Bij het eerste tankstation in Denemarken hebben we de pastasalade gegeten. Heel lekker. Met Hollandse garnalen. Ik heb daarna tot aan de bed en breakfast in Odense gereden. Het was nog redelijk druk onderweg.We rijden over de eerste brug in Denemarken. 20141004_190938Om 20.00 uur zijn we aangekomen. Het huisje ziet er leuk uit. Zelfs een koelkast en diepvriezer is aanwezig. De koelelementen kunnen we terug invriezen. Mooi voor de volgende rit naar Mari en Sabrina. Alle elektrische apparaten zijn weer opgeladen. We zijn om 22.00 uur gaan slapen. Er zijn 2 eenpersoons bedden. Normaal zetten we ze tegen elkaar. Nu niet. Veel te moe.DSC02241