7e dag

10 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

De 7e dag. 10 oktober. Goeie morgen. Het is nu 9.00 uur. Het is nu 7 graden. Het is rustig weer. Een klein beetje wind. Niet veel anders weer dan de afgelopen dagen.
Dounja heeft contact met haar mede coaches van de WW via Facebook en ik lees wat verder over Pippi ,Tommy en Annika. De lucht gaat open. Het wordt lichter boven de eilandjes aan de overzijde. We hebben lekker niet veel gedaan vanmorgen. Om 12.00 uur een boterham gegeten. We hadden gisteren rauwe haring gekocht bij de ICA. Dounja had ze gebakken voor op de boterham. Maar behhh, wat vies.

We gaan er weer opuit. Nog wat huisjes bekijken. We hebben een indruk gekregen van wat we zouden willen. Maar zoals ik gisteren al aangaf. Het zal er dit jaar niet van komen. We zijn terug naar Örnsköldsvik gereden. We hebben daar in een wegrestaurant wat gegeten. Het was om er voor te zorgen dat Dounja niet moest koken vanavond. Het uiteten in Zweden stelt niets voor. Er zijn niet veel goede restaurants zoals bij ons. De mensen zijn liever thuis. Voor 244 kronor hebben we beide goed gegeten. Dounja kyckling(lees : sjukling = kip) met aardappelpartjes en blauwe kaassaus en ik een schnitzel met frites. Omgerekend is dat nog geen 30 euro. Lang hebben we dan ook niet in het wegrestaurant gezeten. Weer terug naar het huisje. Rustig zitten. Buiten zien we een 2 tal grote vrachtwagencombinaties staan. Deze heb ik bij ons nog niet gezien. Maar als je product van noord van naar zuid Zweden moet brengen,kun je maar beter zo veel mogelijk meenemen.

Bij het huisje aangekomen horen we niets. De zee is heel rustig. Mooie stilte. Jammer genoeg kan ik de livestream bij de NOS van het Nederlands elftal tegen Kazachstan niet zien. We gaan spelletjes doen. 3 spelletjes Skip-bo en 2 spelletjes Rummikub. Natuurlijk heeft Dounja ze alle 5 gewonnen....

We gaan slapen. Het is nu 23.15 uur. Het zal morgen een zware dag worden denk ik. We gaan lopen in Skulle Skogen(het bos van Skulle). We nemen dan de noord ingang. Wel te rusten.

10DSC0248310DSC0248110DSC0248010DSC0247910DSC0247710DSC02487

De bekendste kaviaar van Zweden in een tube. 10DSC02478