16e dag

19 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

16e dag. I dag är det den niotonde(lees : nietonde) oktober. Goeie morgen. We zijn om half 9 wakker geworden. Het zonnetje schijnt. Het is aangenaam buiten. Het is 8 graden. De zwanen en de ganzen zijn weer volop aan het eten zoeken in het water. Het water is onrustig. De bomen waaien niet. We ontbijten met boterhammen en de zalm van gisteren. We hebben besloten om straks naar Fjäll Räven(lees : fjel revven) te gaan. Voor degene die niet weten wat dat is. Dit is een bekend merk van outdoorartikelen. De fabriek van Fjäll Räven staat hier net buiten Örnsköldsvik. Er is een outlet store bij.19DSC02777 (16)19DSC02777 (15)
Om half 12 zijn we klaar voor vertrek.
Er hangen mooie jassen en broeken. Goed voor de winter hier in Zweden. We hebben niets gekocht,want we hebben nog goede jassen. Als we hier uiteindelijk wonen zullen we opnieuw hier naar toe gaan en onze wintercollectie kopen. Er is ook een hele mooie afdeling voor vissen. Hierna zijn we Örnsköldsvik in gegaan. Veel winkels zijn gesloten. Het is ook zondag. Maar de winkels in de overdekte passages zijn wel open. We eten daar een gebakje en drinken een cola zero. Dat was ons middageten. :-)  Ik heb wat kinderluisterboeken van Bröderna Lejonhjärta(lees  : Bruderna  Lejonhjerta = De gebroeders Lejonhart) gekocht. We gaan nog even de ICA binnen voor totilla chips en nootjes voor vanavond. We gaan hierna naar huis.
Teruggekomen bij het huisje rond half 4 vul ik de auto met water voor de ruitensproeier. Het is 4 graden. Het water is nog enigszins onrustig. De eilanden zijn heel goed zichtbaar. We kunnen zelfs de stranden zien. Dounja gaat eten klaarmaken. De verse zalm met aardappelpartjes en erwtjes eten we om half 5. We eten al zo vroeg om in te halen wat we vanmiddag te weinig :-) hebben gehad en omdat we vanavond tijdens een aflevering van Wallander de nootjes en de tortilla chips met eigengemaakte guacamole gaan snoepen. Het is allemaal op. Het was lekker.   Tot morgen