25e dag

28 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

25e dag. Tisdag tjugoåtta oktober. Goeie morgen. Ik ben om 07.00 uur wakker geworden. Het begint zelfs weer warm te worden in het huisje. Om 05.00 uur heb ik het raam maar open gezet. Gisterenavond ging dat niet. Er waren zwanen of ganzen hard aan het roepen. Dounja is om 08.00 uur wakker geworden. We liggen samen heerlijk in bed. Geen haast. We moeten er voor niemand uit. Ineens valt het leesboek van Dounja haar aan. Haha. Het glipte zo uit haar handen. We horen kleine golven van het water over de stenen over de kant gaan. Er hangt een beetje nevel over de eilanden. Het is volledig bewolkt. De bewolking is grijs. Er staat geen wind. Het is 7 graden. Links van de eilanden verdwijnen de wolken. De zon schijnt daar over het waterDSC00196DSC00195DSC00194DSC00193. De ganzen en zwanen zijn er weer. We zien dat er nu zelfs meer ganzen en zwanen zwemmen. Er komt steeds meer zon. Er ontstaat een mooie lucht.
We moeten nu de restjes gaan opeten. Om kwart over 10 eten we geen kwark,maar yoghurt met warme appel als ontbijt.
Om tien voor half 12 zijn we gedoucht. We gaan zo weg naar Jeltsje en Gerke. Om 12 uur eten we soep en stukjes brood met tomaat,pesto en kaas uit de oven. We drinken thee. Er komt heerlijke appeltaart , ijs met slagroom op tafel. Dounja krijgt ipv de appeltaart heerlijke koekjes. We hebben leuk gesproken over alles en nog wat. Zij zijn goed bekend in de omgeving. We zijn blij dat we hun hebben leren kennen. We hebben veel van hun opgestoken. Dounja krijgt een paar kookboeken van Jeltsje.
Om 15.00 uur gaan we naar Naturum. De geschiedenis en de toekomst van Höga Kusten wordt daar uitgelegd. Ze zoeken nog uitbaters voor het cafetaria in Naturum voor het hoogseizoen volgend jaar. Dit komt voor te vroeg voor ons. Rond 16.00 uur gaan we terug naar Jeltsje en Gerkes huisje. We besluiten om 17.00 uur samen naar de pizzaria in Bjästa te gaan. We hebben gezellig met hun gegeten. Om half 8 zijn we de pizzeria uitgestapt en naar ons huisje gereden. Morgen gaan we opnieuw nog even langs hun. We gaan een film ophalen zodat we die in ons huisje kunnen gaan zien. Deze gaat over mensen die hier in Zweden op het platteland wonen.
Om 20.00 uur zijn we weer bij ons huisje. Ik ga nog even bij Ann Kristin langs. Zij heeft voor ons een laatste was gedaan. We hebben nu genoeg schone kleding om tot thuis in Nederland te kunnen geraken.
We zitten nog wat. We lezen en kijken nog wat op Facebook. Ik wens jullie allen weer een rustige avond. Sov gott. Slaap lekker. I morgon. Tot morgen.