24e dag

27 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

24e dag. Måndag tjugosju oktober. Goeie morgen. Ik ben vroeg wakker geworden. Om 07.00 uur. Ik slaap goed. Maar ik word toch vroeg wakker. Tintelende handen en vingers houden mij uit mijn slaap. Het enige betere dan dat hier is,is ons bed. Maar die gaat natuurlijk mee als we vertrekken. Ik speel een paar spelletjes op mijn I-pad. Dounja is om half 9 wakker geworden. De zee is nog onrustig. Het waait nog een beetje. De lucht is donker.  De eilanden zijn goed zichtbaar. Onze dieren zijn weer goed aan het eten. Het is 7 graden. We hebben besloten om opnieuw naar Skule Skogen te gaan vandaag. We gaan weer lopen vanaf Entré Syd. We nemen enkel wat fruit mee. We gaan het wbt eten het iets rustig aandoen vandaag. We hebben de laatste dagen behoorlijk veel gesnoept en onnodig veel gegeten. Vanavond een salade met de verse zalm die we nog over hebben van afgelopen zaterdag. We ontbijten zo weer met kwark met warme appel.
Om 10.00 uur zijn we gedoucht. De zon schijnt precies over de eilanden over het water op ons huisjeDSC00138 De thermometer geeft 27 graden aan. Haha. We hebben snel de kachel uitgedraaid. De deur staat nu zelfs open.

We vertrekken om half 11. Eerst om boodschappen naar Bjästa. In ieder geval wat fruit voor tijdens het lopen.
Om 11.00 uur komen we aan bij Entré Syd. We hebben geen das en handschoenen nodig. Het is lekker. We krijgen het echt warm tijdens het lopen. Het was weer een zware loop vonden we. Maar wel leuk. En zeker de moeite weer waard. We moesten zelf een bepaald moment een omweg nemen. Vele planken waarover we konden lopen waren glad door de vele regenval en de bladeren. We hebben dan ook regelmatig langs ipv erover gelopen. Dat was wel vermoeiend,maar minder dan jezelf zo stijf moeten houden om niet uit te glijden. Een aantal planken lagen onder water. Onze schoenen zijn wel waterdicht,maar op dat moment zouden we zelfs dan niet meer droog blijven. Ik ben 1 keer uitgegleden. Een klein beetje water liep in mijn schoenen. Mijn sok werd vanzelf weer droog tijdens de verdere tocht. Daar was het warm genoeg voor. Opnieuw een steile ravijn moesten we beklimmen en afdalen. De kloof van Slåttedal. Ik vind het toch iedere keer angstig om te doen. Maar de kik daar doe ik het voor. Ik heb in het ravijn wel mijn handschoenen aangedaan. Alleen maar om een goede grip te hebben. Ze zijn dan ook zeer vies en nat. Boven op Slåttdalskrevan hadden we weer een mooi uitzicht over de Oostzee. Op de helft van de tocht zagen we dat mensen vele kleine torentjes van stenen hadden gemaakt. Mooi om te zien. Om half 4 waren we weer terug bij de ingang. Vier en een half uur gelopen over 6,2 km. We zijn toch weer trots op onszelf dat we deze tocht gedaan hebben. Vorig jaar deden we 6 uur over deze tocht. Alle foto's van onze tocht in Skulle Skogen staan onderaan.
Om 4 uur waren we weer terug bij het huisje. De zon gaat nu onderDSC00191. De boot naar het Wolveneiland (Ulvön) voer weer voorbijDSC00192. We drinken een kopje thee met een koekje erbij. De Fika moeten we toch niet vergeten. Ik zet de foto's alvast over van ons fototoestel op de pc. Oh ja. Deze keer heb ik het toestel niet verloren in het ravijn. Haha. Dounja had deze bij zich. In haar jaszak en rits dicht. Ik maak onze schoenen moddervrij en ga nog even met de stofzuiger door het huisje. Het was nodig. Dounja kookt wat rijst. Met wat gemengde sla , ananas , zalm , tomaatjes en komkommer hebben we een goede maaltijd.

Het is nu half 7. We moeten niets meer. We zitten rustig aan tafel. Dounja kijkt wat op Facebook en ik typ het verhaal voor mijn blog. Het is aardedonker buiten. Morgen gaan we naar Jeltsje op visite. We worden om 12.00 uur verwacht. Heerlijk rustig wakker worden. We krijgen soep met broodjes voor de lunch. We gaan straks opnieuw een aflevering van Wallander bekijken.

Het is nu half 9. We zijn redelijk moe. Ik denk dat het niet laat zal worden. Dus ik upload nu alvast de dag. Slaap lekker voor straks. Sov gott. Tot morgen. I morgon.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Skule Skogen DSC00140DSC00141DSC00142DSC00143DSC00144DSC00145DSC00146DSC00147DSC00148DSC00149DSC00150DSC00151DSC00152DSC00153DSC00154DSC00155DSC00156DSC00157DSC00158DSC00159DSC00160DSC00161DSC00162DSC00163DSC00164DSC00165DSC00166DSC00167DSC00169DSC00170DSC00172DSC00173DSC00174DSC00175DSC00176DSC00177DSC00178DSC00179DSC00180DSC00181DSC00182DSC00183DSC00184DSC00185DSC00186DSC00187DSC00188DSC00189DSC00190