23e dag

26 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

23e dag. I dag är det söndag den tjugosexten oktober. Goeie morgen. Ik ben om half 7 wakker geworden. Ik heb nog wat liggen lezen tot Dounja om kwart voor 8 wakker is geworden. Het waait nog wel stevig. De wolken waaien weg. En jawel. De zon krijgt zelfs een kans zich te laten zienDSC00076DSC00075DSC00074DSC00077. Het water is ook nog wel onrustig. Het kletst nog behoorlijk tegen de rotsen. De eilanden aan de overzijde zijn weer goed zichtbaar. Het is 8 gradenDSC00072. Onze zwanen en ganzen zijn volop aan het zoeken naar eten. We hebben weer kwark met warme appel gegeten voor het ontbijt. We zitten nog even. We drinken beide thee. Straks gaan we lekker douchen. En rond 10.00 uur naar Xander en Elza.

Het werd wat later. We zijn rond kwart over 10 vertrokken. We plaatsen een krat met vuile was bij Ann Kristin bij de voordeur. Hierna is het niet meer nodig om kleding te wassen totdat we thuis zijn. Ze zijn niet thuis. We leggen wat stroopwafels in de krat erbij. Eerst nog even naar Bjästa om boodschappen. Voor Elza moesten we ook spinazie meenemen. Net na half 11 zijn we vertrokken. Om 10 voor 12 zijn we aangekomen. We kletsen over alles en nog wat. Als lunch eten we taart. Nootjes op tafel. Om half 4 wordt er aan het eten begonnen. De zomertijd zorgt er ook voor dat we eerder trek hebben. Xander maakt gehakt klaarDSC00082. We hebben wraps gegeten. Na het eten brainstormen we  over een hoop zaken welke we alle 4 in de toekomst zouden willen doen. We gaan nog naar buiten om een wensballon op te laten. Dit is niet gelukt. In het open veld is de wind te hard en krijgen geen vuur. We proberen bij het huis. Het vuur lukt,maar door de draaiende wind kan het vuur de warme lucht niet in de ballon krijgen. Hij dwarrelt over de grond bij het huis en het waslokaalDSC00092DSC00091DSC00090. Het vuur gaat uit. Jammer. Niet gelukt.

We gaan nog even naar de poesjes kijken. Ze zijn nu bijna 5 weken.DSC00128DSC00114DSC00113DSC00111

Rond 20.00 uur gaan we weer naar ons huisje. In de aardedonker. Het is toch echt wennen aan het rijden in de donkerte. We zijn om 21.15 uur terug in ons huisje. We gaan nog zitten niets doen. Op tijd naar bed. Het is nu half 11. Sov gott. I morgon.

Het hele land voor de kankerbestrijding. DSC00079