20e dag

23 oktober 2014 - Köpmanholmen, Zweden

20e dag. Torsdag den tjugotredje oktober. Een goeie morgen vind ik het niet. Het stormt. Heel de nacht al. Ik ben van 06.00 uur al wakker. Ik heb slecht geslapen. Ik vind het eng. De grote reden is dat er een dikke boom voor ons huisje behoorlijk heen en weer staat te bewegen. Als deze nu eens op ons huisje valt. Wat dan? Ik wil nu weg. Maar Dounja niet. Ik heb al gedoucht. Ik heb Dounja om 07.00 uur wakker gemaakt. Ze is nog blijven liggen tot 08.00 uur. We hebben kwark met warme appel gegeten. Dounja is daarna gaan douchen. Des te sneller kunnen we weggaan.  De kachel in het huisje krijgt het niet warm gestookt. Het is wel dubbelglas,maar er zitten veel kieren tussen de ramen en de kozijnen.
Om half 10 zijn we vertrokken naar BirstaDSC00015. Onderweg zagen we de eerste sneeuw nabij Skuleberget(de berg van Skule)20141023_094336. Net na 11.00 uur komen we in Birsta aan. Wat een groot aantal winkels bij elkaar. Indrukwekkend. We zijn direct naar Media Markt20141023_111632. Van het fototoestel dat we wilden was enkel maar het showmodel aanwezig. We kregen een korting van 500 kronor. Deze was ook te koop bij de Media Markt voor 100.000 kronor20141023_113446. We zijn voor de grap Ikea binnengegaanDSC00001. De formule is blijkbaar overal hetzelfdeDSC00002DSC00004. Het is al kerst bij IKEADSC00005DSC00006. We zijn nog langs een aantal winkels gelopen tot we om 12.00 uur gingen eten. We hebben Dagens soppa(dagsoep) genomen. Het was kipDSC00013. En ook nog een Kycklingwrap(lees : Sjuklingwrap) gegetenDSC00014. Rond kwart over 2 zijn we naar José vertrokken. Het was een half uurtje rijden. We hebben een leuk gesprek gehad met José en Sjoerd.

Om 17.00 uur zijn we terug naar huis gereden. Rond 19.00 uur waren we thuis. Vervolgens een boterham gegeten. De kachel goed opgevoerd. Het is wel nodig. Het is koud. We hebben extra sokken aan. Het huisje wordt normaal niet in de winter verhuurd.
Het stormt nog steeds. 14m/s. Blijkbaar verandert er morgen niets. Niet leuk. Zaterdag een beetje minder wind. 13m/s. :-)
We lezen nog wat. Ik zet mijn verhaal weer in mijn blog. Dat is het dan weer voor vanavond. Ik ga proberen te slapen. :-(  Morgen gaan we aan Anders om een extra kacheltje vragen.
Nog wat snuss DSC00016

1. Paul Marinissen:
    24 oktober 2014
    Freddy, 14 m/s is nog niks. We hebben in Nederland net op de Wadden (Texel) 90 km/uur overleefd in de caravan. Da's 25 m/s!
    Alles is heel gebleven gelukkig, maar we zijn nu wel weer thuis. In Nederland is de herfst ook goed aangebroken. Wind, regen en afgevallen bladeren. Temperatuur nu ca. 13 graden.